Fagblad fik bedre og mere målrettede annoncer | Rosendahls

Fagblad fik bedre og mere målrettede annoncer

Gymnasieskolen er Gymnasieskolernes Lærerforenings fagblad, som er skrevet og redigeret af egne journalister. Hos Rosendahls hjælper vi med både tryk og annoncesalg til fagbladet, der udkommer otte gange om året – i et kontrolleret oplag på 15.000 eksemplarer, som postomdeles til alle læreforeningens medlemmer og øvrige abonnenter.

Samarbejdet begynte i marts 2018, hvor vi overtog salget af annoncer til både det trykte blad og til Gymnasieskolens online platforme.

I september, samme år, blev magasinet relanceret og udkom i et nyt format med nyt design og indholdskoncept. Kort efter blev Gymnasieskolens hjemmeside også relanceret. 

I denne proces valgte vores annonceafdeling at have færre annonceformater i magasinet og større standard bannerformater på hjemmesiden. Formålet var at tilpasse annoncerne til magasinets nye design og layout, og dermed skabe værdi for mediet, annoncørerne og læserne.

Derudover har vi fokuseret på at sikre større synergi mellem annoncerne, målgruppen og magasinets indhold – uden at gå på kompromis med omsætningen.

Indsatsen har resulteret i et vellykket samarbejde med gode salgsresultater. 

Læs mere om annoncesalg her.

Eller kontakt en af vores eksperter her:

Key account manager, Lars Kristiansen:

Tlf: 2121 4337

Mail: lk@rosendahls.dk

Key Account Manager - Print & Online Ad -  Sofia Malta Velling:

Tlf: 7610 1155

Mail: smv@rosendahls.dk 

Rosendahls har været en vigtig medspiller i Gymnasieskolens mediestrategi med bedre og mere målrettede annoncer til den rigtige pris. Jeg har oplevet en forståelse for vores behov og integritet som redaktion; selvfølgelig skal der sælges annoncer, men der er en udpræget forståelse for betydningen af produktets design, layout og kvalitet. Samtidig oplever jeg også tilfredshed hos kunderne i forhold til produkt, professionalisme og personlig betjening. Som ansvarlig leder er det for mig vigtigt med den fælles retning for redaktionelle og kommercielle perspektiver.
Morten Jest
Ansvarshavende chefredaktør
Stibo Complete - Fagblad fik bedre og mere målrettede annoncer Stibo Complete - Fagblad fik bedre og mere målrettede annoncer Stibo Complete - Fagblad fik bedre og mere målrettede annoncer

Relevante cases